Jak začít s online marketingem?

V současné době je na digitální marketing kladen obrovský důraz, a to hned z několika důvodů. Spousta společností si uvědomuje, že je důležité být vidět i v online prostředí, protože potenciální zákazníci si vyhledávají informace a produkty právě prostřednictvím internetu. Pokud jste doposud marketingové nástroje ve virtuálním prostředí vůbec neřešili, je nejvyšší čas se do toho pustit. V následujících řádcích vám poradíme, jak s online marketingem začít.

Marketingová agentura je jednoduché řešení

První možností, která je zároveň i nejjednodušší, často i nejefektivnější, je obrátit se na marketingovou agenturu. Pokud hledáte seznam expertů na online marketing, pomůže vám v tom unikátní český projekt Markeťáci. V podstatě se jedná o portál s rozsáhlou databází agentur a specialistů, které si můžete filtrovat podle měst.

Postup je tedy následující. Jděte na webovou stránku marketaci.online a v horním menu zvolte položku „firmy“. Poté se vám zobrazí marketingové firmy, přičemž zaregistrovaných profilů je takřka devět stovek.

Přečtete si nejen základní informace o dané agentuře, ale také můžete rovnou zhlédnout její již zrealizované projekty a udělat si tak představu o její práci. Reference u jednotlivých agentur a specialistů se navíc zobrazují v přehledné časové ose.

Začněte s online marketingem sami

Každý jednou začínal. Pokud máte dostatek prostoru na sebevzdělávání, pusťte se do odborných článků, v čemž vám opět pomůže výše zmíněný projekt. Přímo na stránce je k dispozici marketingový magazín, do něhož přispívají experti ve svém oboru. Dozvíte se zajímavé informace z oblasti PPC reklam, optimalizace pro vyhledávače, sociálních sítí a podobně.

Internetový marketing je vskutku široké téma a zahrnuje celou řadu nástrojů, které je nezbytné vzájemně kombinovat a propojovat. Pokud si myslíte, že stačí založit kampaň v Google Ads (reklamní systém pro vytváření textových a obsahových reklam na Googlu) a zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích, jste na omylu.

Prvně se začíná analýzami, aby se zjistilo, v jaké fázi se nachází váš projekt. Opravdu je webová stránka dostatečná, funkční a intuitivní? V dalším kroku se nastaví marketingová strategie, aby se stanovily cíle, za nimiž si půjdete. Cílům totiž přizpůsobíte i svou práci. Zatímco někomu business více funguje díky sociálním sítím, jinému zase díky PPC reklamám.

Zapomínat se nesmí na optimalizaci pro vyhledávače. Zobrazovat se na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání na relevantní klíčová slova je výhra. Nicméně optimalizace je běh na dlouhou trať. Je nezbytné vybudovat si kvalitní odkazové portfolio, zajistit důležité prvky na webové stránce, vytvořit poutavé popisky a nadpisy a podobně.

Velice zajímavé tipy najdete právě v marketingovém magazínu na webu marketaci.online. Naučíte se založit kampaně v Google Ads, zvládnete brzy ovládat i Instagram a pochopíte jeho potenciál v podnikání.

Pro usnadnění práce se používají různé marketingové nástroje, ale ne všechny dokážou naplnit vaše očekávání. I na to myslel portál marketaci.online a vytvořil seznam používaných nástrojů, u nichž máte vždy uvedeny i zkušenosti od ostatních specialistů. Uděláte si tak představu o tom, jestli je výhodné daný nástroj využívat, nebo se raději poohlédnout po jiném. Pro začátečníky v online prostředí je to skvělá příležitost, jak neztrácet čas těžkými a zbytečnými pomůckami.

Marketaci.online je český projekt, za nímž stojí marketingová společnost Textfield s.r.o., které chybělo nějaké místo, kde by si experti z marketingu předávali své zkušenosti. Slouží pro obě strany, tedy jak pro marketingové agentury, tak i pro lidi hledající někoho na marketing.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *