Co byste měli vědět před tím, než začnete podnikat v IT?

Současná situace práci z pohodlí domova přeje. Firmy se snaží přejít na home office a z kanceláří se pozvolna stahují i lidé, kteří si chtějí splnit sen o podnikání na volné noze. Pokud vás představa vlastního byznysu nenechává v klidu a chystáte se ho rozjet v oblasti informačních technologií, zapamatujte si následující doporučení. V silně konkurenčním prostředí vám rozhodně usnadní začátky.

Podnikání není legrace

Práce musí bavit, jinak vás brzy omrzí. To je jistě pravda, ale podnikání má do klasického zaměstnaneckého poměru hodně daleko. Čeká vás množství úkonů nad rámec vlastního byznysu, například záležitosti kolem administrativy a možná i spousta byrokracie. Obrňte se trpělivostí, budete ji potřebovat.

Informační systém vám zjednoduší život

Správně zvolený informační systém šetří čas i náklady. Pomůže vám zautomatizovat rutinní úkoly, optimalizovat procesy a v neposlední řadě výrazně zjednoduší management a plánování. Možná vám bude zpočátku stačit jednodušší ekonomický software – vyberte si však takový, který poroste společně s vaší firmou. Upgrade stávajícího produktu je poměrně snadný, přechod na novou platformu firmu zbytečně zatíží.

Konkurenci vnímejte pozitivně

Odrazuje vás představa, že obor, do kterého byste rádi vpluli i vy, je plný konkurenčních žraloků? Berte to z lepší stránky. Zájem o daný prostor potvrzuje jeho vysoký potenciál. Konkurenti se vám navíc mohou v budoucnu hodit, až se rozhodnete firmu prodat. Třeba projeví zájem o akvizici.

Spolupracovníky a klienty si vybírejte

V podnikání se řiďte heslem „důvěřuj, ale prověřuj“. Než si s někým plácnete, prolustrujte si jeho historii. Předejdete nepříjemnému zjištění, že dotyčný není tím, za koho se původně vydával.

Založení firmy předchází analýza trhu

Alfou a omegou úspěšného podnikání jsou správná rozhodnutí. Před vstupem na trh o něm získejte všechny důležité informace, vymezte si cílovou skupinu zákazníků, predikujte možný objem prodeje a podrobně analyzujte konkurenční subjekty. Data mají cenu zlata a jsou klíčová pro zdravý růst firmy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *