IT Návody

Návody pro základní i pokročilou práci s počítačem!

Internetové podnikání: Jak na reklamní maily

Asi každý zná nevyžádané emaily s nabídkou levné Viagry či s možností získat miliony dolarů. Ty samozřejmě skončí buď ve spamových filtrech nebo v koších uživatelů. Pojďme se ale podívat na emaily, které takový osud nemají a dokonce je mohou zákazníci číst rádi. Právě takové maily si přečteme mnohokrát i s radostí. Jenom díky takovým reklamním sdělením je možné výrazně zvýšit zisky svého podnikání. Mnohými studiemi je totiž dokázáno, že při správném cílení vychází až třetina objednávek z emailové nabídky. A její správné sestavení je určitě vědou.

Reklamní email by měl být jasně danou skladbu, s cílením na konkrétní problém

Reklamní tak jako každý email musí být jasně cílen na konkrétní osobu (nejde-li o hromadný mail pro přátele či spolupracovníky, kteří Vás už znají) a měl by mít svou neměnnou skladbu. Vše začíná personalizovaným oslovením a nástinem možného problému, který zákazník může řešit nebo v lepším případě již řeší, takže to budete vy, kdo mu vytrhne trn z paty a kterého bude doporučovat, kudy bude chodit. Jeho potřeby můžete zjistit například z jeho chování na eshopu či z položek jeho objednávek. Současný internetový marketing tak nepracuje jen s anonymními uživateli internetu, ale například cílí na uživatele, kteří Vaším eshopem už prošli, ale objednávku nedokončili. Víte pak přesně, co uživatel hledal a stačí se jen zeptat, proč s košíkem nedospěl až k zaplacení. Můžete mu současně například nabídnout levnější alternativní produkt nebo službu. Můžete jej ohromit jiným benefitem. Tím dojde k tomu, že se příjemce začne o email výrazněji zajímat. Stačí do mailu vsadit i „call – to – action“ prvek, který dá zákazníkovi nenásilnou formou podnět ke zpětnému kontaktu nebo k návštěvě webu. Krok správným směrem je právě pro takové zákazníky připravit speciální vstupní stránku třeba s nějakou nabídkou nebo jen uvítáním.

Důležitý je i čas odeslání

Není to však pouze obsah mailu, který hraje důležitou roli. Vše závisí také na čase odeslání. Při cílení obchodní nabídky na zaměstnance a živnostníky je ideálním časem desátá dopoledne nebo druhá odpoledne, kdy ráno už mají za sebou kopec povinností, které se jim navalili z víkendu nebo se jim nakupili z předchozího dne. Po obědě kolem druhé odpoledne pak sedí ve své kanceláři spokojeně naladěni vydatným pokrmem. Ty stejné lidi pak můžete po práci oslovit s nabídkou, která se vztahuje k jejich osobnímu životu, trávení volného času apod. Večer zpravidla řeší, čím si ukrátí chvíli. Nebo je může zaujmout nabídka dovolené, wellnes, která by je jinak v pracovní době vystavila stresu, že v práci řeší své záležitosti nebo by jim narušila koncentraci tím, že by nejraději byli někde v teplích krajích. Milovníky turistiky zase zaujmete dny před víkendem, kdy plánují, kam o víkendu vyrazí a bude se jim hodit třeba nabídka ubytování. To vše jsou aspekty, které rozlišují obyčejný a nudný email od toho, který dokáže přeměnit příjemce v zákazníka. Rozhodně se nebojte zákazníky oslovit svým vlastním jménem nebo jménem pracovníka, který bude se zákazníky následně jednat. I osobní přístup pomáhá budovat důvěru k Vaší značce.

Svěřte se do rukou odborníkům z Traffic7 s.r.o.

Na českém trhu direct mailových služeb dominuje společnost Traffic7 s.r.o.,na jejíž jméno jsme při průzkumu trhu narazili. „Naše společnost vám pomůže v případě, pokud nemáte vybudovanou databázi, neboť umíme oslovit 3 mil. kontaktů a to zcela legitimně,“ uvedl její jednatel Jakub Dostál během rozhovoru. Jestli máte vlastní databázi kontaktů (tisíce či miliony mailů svých zákazníků či obchodních partnerů), zajistí Traffic7 oslovení těchto kontaktů. Samozřejmě na našem trhu funguje několik dalších firem a při zpracování direct mailu se můžete obrátit i na nejrůznější internetové aplikace. Základem je to, aby Vaše nabídka měla své čtenáře čím oslovit. To, zda ji budou považovat za nevyžádané obchodní sdělení nebo se rádi o Vaši nabídku podělí se svým okolím už závisí plně na obsahu mailu, který jsme si rozebrali výše.


Proč vybavit vozov

V dnešní době se stávají palubní kamery nezbytnost. Vyrazit můžete sice i ...

Jak si poradit s onl

V rámci online nakupování přes internet se dnes dá pořídit ...

Proč vám PPC rekla

Většina drobných podnikatelů podle průzkumů raději utrácí za PPC reklamu ...

Jak na efektivní SE

Optimalizace pro vyhledávače už dnes není pro většinu lidí pohybujících ...

Kde najít materiál

Ať už se chcete zlepšit v programování, fotografování nebo numerologii, ...